Mary Kay

Mary Kay
MARY KAY

måndag 28 januari 2013

Time Wise rengöring 3-in-1, moisturizer och Miracle set


Sedan jag var typ tretton har jag haft problem med fet hy och acne. Hyn har blivit något torrare med åren, men jag har i alla fall haft väldigt lätt att få finnar. Och de flesta krämer mot ålderstecken är ganska feta, vilket har gjort att jag har undvikit dem. Men Mary Kays serie mot ålderstecken Time Wise finns i två olika varianter; en för fet/kombinerad hy och en för normal/torr hy. Det var rengöringsgelén och fuktkrämen tillsammans med makeupgrejerna jag fick prova som fick mig bli konsult för Mary Kay och köpa startpaketet.

Rengöringen i Time Wise är en 3-in-1-produkt som är både rengöringskräm, peeling och ansiktsvatten. Den för normal och torr hy är en vackert Mary Kay-rosa kräm med små ceriserosa peelingkorn. Den för fet/kombinerad hy är en genomskinlig gelé med genomskinliga korn. Fuktkrämerna bevarar fukten i hyn hela dygnet och tas upp av huden så att man inte känner sig fet eller kladdig. Dessutom innehåller den massor av antioxidanter och verksamma ämnen från exempelvis granatäpple, som förebygger ålderstecken. Rengöringen för fet/kombinerad hy innehåller också verksamma inflammationshämmande ämnen som motverkar uppkomsten av acne. Mary Kays rengöringar skall appliceras på fuktat ansikte. Då blir de lättare att tvätta med, och även oerhört dryga och räcker jättelänge.

Tillsammans med ett serum för dagen och ett nattserum utgör rengöringen och fuktkrämen något som kallas Miracle Set, ett hudvårdsset som varit en bästsäljare sedan det introducerades år 2000. Dagserumet är en lösning med skön konsistens, ungefär som ovispad grädde, och huden ser så där fuktmättad och jämn och slät ut som man vill ha den. Nattserumet är genomskinligt, med gelépärlor som är som godis för huden. Det bygger upp och vårdar medan du sover, utan att kännas kladdigt. Doften är skön men diskret.

Jag gillar att min hy ser fräschare och yngre ut, men det allra bästa för mig är att rengöringen håller hyn ren och fri från acne. Om jag märker under dagen eller på kvällen att jag håller på att få en finne, tvättar jag extra noga på det området, eller låter rengöringen sitta på ett par minuter innan jag tvättar bort det, och på morgonen brukar finnen vara borta. Underbart när man haft så mycket problem som jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar