Mary Kay

Mary Kay
MARY KAY

onsdag 10 april 2013

Mary Kays solskydd!






Varje år kommer solskyddskrämer från Mary Kay. En med solskyddsfaktor 30 och en med faktor 50. Båda är fuktgivande. Min kollega Caroline som har använt de här i två säsonger säger så här:
- Alla hennes kompisar har använt dem i stark sol i Thailand och tycker att de skyddar jättebra. Man blir snyggt brun men inte bränd.
- De är så dryga att de räcker dubbelt så länge som andra solskyddskrämer.
- De funkar bra att smörja på barn.
- De håller 80 minuter under vatten utan att man behöver smörja igen.

Den med solskyddsfaktor 50 är något kraftigare, men båda är lätta att smörja på. Mary Kay rekommenderar alla att i första hand använda faktor 50, för alla har så olika känslighet mot sol. Jag som har väldigt lätt att få finnar om jag använder för feta produkter i ansiktet skulle inte använda dem i ansiktet. Då finns det ju hudvårdsprodukter för ansiktet med solskyddsfaktor, t.ex. Time Wise-produkterna och dagkrämen från Time Wise Repair. Och sedan finns ju Time Wise foundation. Sist jag var på Gran Canaria använde jag den varje dag, och den skyddar bra även mot stark sol. När man blir brun kan man använda en mörkare nyans.

Det finns även en tanning lotion. Den är också fuktgivande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar